En tyngd har lyft från mina axlar

Hej Hej!

Borde egentligen sova nu men var tvungen att skriva lite om min konstigt tursamma vecka.

Det började ju med att jag fick jobbet på 118100. Måste dock gå igenom en utbildning först som jag måste klara för att få jobbet så jag hoppas det går bra. Fick reda på idag att utbildningen kommer vara nästa vecka på tisdag och onsdag, jobbar 10 timmar om dagen, alltså 20 timmar sammanlagt, så det blir ett par tuffa dagar. Börjar dessutom inte förrän någon gång på eftermiddagen så det blir väldigt sena kvällar.

Sedan fick jag ju reda på att jag kommit in på sommarkurserna, vilket i sin tur säkrade en inkomst i form av csn i sommar. Kändes ju också riktigt bra eftersom jag var orolig för att vi inte skulle ha några pengar alls den här sommaren.

Sedan fick jag resultat på förra kursen hemtenta, och det blev ett B. Vilket ju är bra=)

Och sedan idag kom nyheter som lyfte världens tyngd ifrån mina axlar. Var på ica tidigare idag med Emma och handlade lite inför tacosen, sen satte vi oss ute ett tag och försökte lösa ett korsord, gick inte så bra dock=/ På vägen hem så ringde Ewout och sa att han hade bra och dåliga nyheter. Okej tänkte jag, vad fan är det nu då... Han började med att berätta att dom ringt angående jobbet som sommarvikarie som tidningsutdelare. Han sökte ju det för ett par veckor sedan och vi har spänt väntat på att få höra något ifrån dom. Ewout berättar för mig att de hade hittat någon annan för sommarvikariatet och att han inte hade fått det...

Skit kul! Blev så jäkla besviken när jag hörde det=/ Började fundera över vad de bra nyheterna kunde vara, kanske en intervju på något av de andra ställena han sökt?? Efter den där nyheten kändes det som att inget han sa kunde vara bra för det där var det enda jobbet som vi verkligen trodde att han skulle kunna få, eftersom han redan jobbet som det, i Sverige dessutom!

Han fortsatte iaf och sa att nej, han hade inte fått jobbet som sommarvikarie men däremot skulle en kille sluta så han kunde gärna få ta över efter den killen!!! Va??!!! Jag blev helt paff, han hade alltså fått jobb! Och inte bara ett sommarjobb, nej det här var ett riktigt jobb för killen skulle ju sluta=) Det är ju helt otroligt!!! Distriktet han har är dessutom precis där vi bor, vilket ju är jätte bekvämt. Det är dock inte så stort men lite pengar borde det ju dra in=) Och eftersom det är ett fast jobb kan han fortsätta jobba till hösten när han pluggar vilket gör att han efter det kommer ha jobb innan han kan börja studera till polis=) Ni kan inte förstå hur glad jag är nu=) En tyngd har verkligen lyfts från mina axlar, känner mig så glad och avslappnad=) Han börjar redan på måndag och kommer jobba 6 nätter i veckan. Men det ska nog gå bra, det handlar ju inte om så många timmar. Hoppas bara att han tjänar tillräckligt med pengar nudå=)

Har inte haft allt för mycket för mig idag, ätit tacos, sett lost, försökt skriva hemtenta och pratat i telefon=) Har även planerat in grillkväll imorgon med Linnea, Madde och kanske Emma. Låter väldigt mysigt, ska även ta med mig Aleria så hon får träffa Elvis (Linneas katt). Vi ska ju vara ute så det kommer nog gå bra. Men hon får inte följa med om det inte är tillräckligt varmt ute. Eftersom hon är innekatt fryser hon väldigt lätt.

Nu ska jag faktiskt sova så jag kommer upp i någorlunda bra tid imorgon bitti.

Sov Gott//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0