Mys lördag

Hej!

Allt bra med er? Själv är jag ganska trött och inte på humör att skriva egentligen, men man måste ju uppdatera=)

Igår var en trevlig dag måste jag säga. Började med en promenad tillsammans med Ewout. Var och kollade vart han ska hämta tidningarna han ska dela ut och sen tog vi en sväng runt om här. Sedan tränade jag i 50 min och gjorde mig iordning innan cyklingen till Linnea. Aleria följde också med vilket gick bra på vägen dit.

Väl hos Linnea fick hon träffa hennes katt Elvis och det var inte alls populärt, Hon fräste och såg allmänt irriterad ut. Men det är kanske inte så kontigt. Hon är trots allt över två år och har bara träffat sin syster förut och det var ett tag sedan nu, dessutom var vi utomhus vilket hon inte är jättevan vid än. Så det hela blev nog lite för mycket för min stackars älskling. Men det kommer nog gå bättre, dom ska få fortsätta träffa varandra och förhoppningsvis är dom vänner innan sommaren är över.

Vi grillade ju som sagt, gick inte så bra dock haha=) Varken jag, Linnea eller Madde har grillat värst mycket så vi var lite osäker på hur vi skulle göra. Jag fick självklart i uppgift att fjutta på skiten varje gång det slocknade, ska väl vara glad att jag inte har tredje gradens brännskador på armarna=) Haha, ne så farligt var det inte. Tillslut fick vi iaf glöd och kunde grilla. Det blev flintastek med kroketter och sallad. Och till efterrätt grillade bananer med choklad i, inte direkt något jag tycket om men det funkade iaf=) Här kommer lite bilder:



På vägen hem så ville inte Aleris cykla nå mer, så jag fick i princip gå halva vägen (3km) med cykel och katt i famnen inte det roligaste kanske men det gick det också. Vet inte varför hon inte tycker om att cykla längre, förut somnade hon i princip på en gång men nu vill hon inte alls. Aja, hoppas det blir bättre annars får jag väl gå överallt om hon ska med.

På kvällen spelade jag och Ewout kort ett tag och sedan såg jag två första perioderna på Sverige-Ryssland matchen. Jäkligt händelserik match måste jag säga, synd att dom förlora bara.

Idag har det inte hänt allt för mycket. Tränad och käkat middag typ och nu ska jag sätta mig med hemtentan. Tror jag ska se Sverige-Tjeckien matchen som börjar vid 1 men vi får se om jag orkar. Kanske inte är så smart att vara uppe till 4 men är det Hockey VM så är det=) I natt börjar Ewout sitt nya jobb så nu blir det många ensamma nätter framöver, men det går nog bra. Jag hoppas bara att det går bra för han och att killen han ska gå med är schysst, dom ska ju ändå stå ut med varandra i tre dagar=) Nu vill inte jag nå mer...

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0