Bomb

Gå in och läs här och här.

Det finns två vägar för mig att ta mig till skolan, dels rådhusgatan dels motorvägen. Imorse tog jag beslutet att åka motorvägen, vilket visst visade sig vara en bra idé. För när jag kommer till skolan så berättar S att hela rådhusgatan är avspärrad av polisen. Varför visste han inte, bara att det såg ut att bero på Lidl.

När jag åkte hem nyss fick jag självklart för mig att åka förbi där. Tänkte att de troligen hade tagit bort avspärrningen, men icke. Hela stället är fortfarande avspärrat. Varför? Personalen på Lidl hittade en misstänkt bomb utanför affären vid 6 imorse. Eller iaf vad som misstänks vara en bomb. Det är en kartong med en lapp det står bomb på.

Jag skulle gissa, och hoppas självklart på, att det inte är en riktigt bomb. Men man vet aldrig. Tycker det är bra att polisen har tagit det seriöst. Än så länge kan de dock inte göra något utan de har kallat in hjälp från Umeå och Sthlm, så efter ett någon gång borde de veta om det är en bomb eller inte.

Känns lite läskigt, sånt här händer väl inte här? Men det gör det visst. Jag hoppas iaf att det inte är en bomb, eller om det är det att den inte orsakar någon skada.

Förutom det har jag fått reda på att jag måste tänka om helt när det gäller analysuppgiften, så är ganska less nu. Har varit på biblioteket och lånat en hög med böcker, så får väl se vart det här slutar. Känner mig fortfarande smått förkyld också, skiten vägrar bara bryta ut=/ Smått irriterande.

Nu ska jag få nått gjort, men jag skriver väl mer senare om den misstänkta bomben.

Ha det bra//Linda

Uppdatering 13:56:
Bombgruppen från Sthlm och bombvagnen från Umeå är nu på plats. De väntar bara på att evakueringen av boende i närheten ska bli klar. Känns väldigt konstigt det här, med en misstänkt bomb så nära. Som tur är bor vi så pass långt borta att även om det vore en bomb så skulle det inte hända något. Men det känns ju lite läskigt på nå vis, inget man direkt hade förväntat sig en tisdag så här i november månad.

Får väl se vad som händer nu, borde ju vara uppklarat ganska snart tycker man. Återkommer väl då, om det är någon som vill läsa=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0