Idol

Japp, jag sitter och kollar på idol. Händer inte så ofta, men var på lite musikhumör idag så kände att jag ville kolla. Tänkte jag skulle uppdatera efter varje låt, med en liten recension från någon som inte kan så mycket om musik=) Lite synd bara att det är ABBA-tema, är nämligen inget ABBA fan, hemsk jag är va?? Men det måste finnas några av oss också=)
Får bli två kategorier, botten och toppen, sen ska jag väl inte säga att alla hör hemma på högsta toppen (eller botten för den delen) men blir jobbigt att tänka ut vart alla hör hemma annars, enadelen är de bra eller dåliga=)
Frågan är om jag kommer se vem som åker ut, för innan dess har jag nog glömt bort att jag överhuvudtaget såg Idol.

Toppen:
Loulou -
Gillar hennes röst skarpt=) Är dock lite orolig att hon ska åka ut p.g.a. av hennes kommentar att ABBA är töntiga. Hoppas dock inte det!
Alice - Hon var bra, men inte skitbra, kände bara inte det där lilla extra. Men hon är duktig!
Robin E -  Tycker om hans röst och tyckte han gjorde låten bra, men inte en favorit.
Anna - Vissa bitar var skitbra, men så sprack det ibland enligt mig, vilket var synd.. Men hon var helt okej.
Kevin - Han har en riktigt bra röst i min mening, tyckte att han var skitduktig ikväll!
Robin B - Tyckte han gjorde det bra! Men skulle nog vilja höra hans röst i nån annan musikgenre... Kanske bara jag som tycker det=)

Botten:
Lars -
Nej, tack! Han låter som ett barn, och hans mer än konstiga stil är mest bara skrämmande... "En blandning mellan fågelskrämma och Torsten Flinck", bra sagt!!
Johan - Om det finns några tonåringar som läser detta så lär jag väl få mordhot nu, men jag tycker verkligen inte han är nå bra, och idag tycker jag nästan sämre om honom. På slutet höll mina öron på att ramla av.
Sepideh - Hon var inte usel, men denna låt var inte för henne. Hon har en bra röst men klarade inte alla bitar i denna låt, och någonting var bara fel. Lite synd, har för mig att jag tyckte hon var bra förra veckan.

21:00
Blivit väldigt många på toppen hittills, undrar varför?? Är det jag som är för snäll, inte kan musik eller är dom helt enkelt duktiga ikväll?

21:15
Ja då var dom klar för ikväll. Får väl se om jag hinner se utröstningen, enligt mig ska iaf Johan ut eller Lars. Inte Sepideh för jag tror hon kan bättre, var bara fel låt för henne.

We're back
Ändrade kanal ett par minuter och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Står det mellan Loulou och Sepideh eller??? Hoppas verkligen inte det blir Loulou! Ohhh nervigt!!!

Va!!!!!! Fyfan vad sämst!!!! Varför, skulle jag vilja veta?? Hur hon kunder åka ut såhär tidigt kan jag inte förstå, har Sverige tappat öronen??? Hur i helvete kan Johan och Lars vara kvar men inte hon??

Ne, skit dåligt!

Slut för idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0