Politiker

Hej!

Har varit en lång dag. Tyckte det var jobbigt att kliva upp i måndags, men det var inget i jämförelse med igår. Dock var gårdagen en barnlek i jämförelse med idag. Fyfan vad trött jag var när klockan ringde!!! Orkade knappt lyfta armen så jag kunde stänga av väckarklockan=/ Aja lyckades iaf ta mig upp och iväg...

Började arbetsdagen med tårta, det är ju aldrig fel=) Gick inte och köpte en tårtbit och frossade om ni tror det, en tjej jobbade sin sista dag så chefen bjöd på tårta. Myche gott=)

Klockan 10 var det dags att sitta med i socialnämnden. Var visst mer seriöst än jag trodde, fick nämligen inte kliva in förrän de hade kommit överens om att jag fick de. Så de stängde dörren och beslutade att min närvaro var okej och sedan kom de och hämtade mig=)

Sedan satt jag där mellan 10 och halv 5 ungefär, förutom lunchen då, så det var en lång dag. Men fick höra ganska mycket intressant. Lite nämnstöd (om mål och sånt nämnden ska fatta), IFO och VOF budget och sedan några sekretessärenden - som beslut om LVU (lagen om vård av unga - tvångsvård) som nämnden måste fatta eftersom myndighetsutövningen slutar vid tvångsomhändertagande. Då måste politikerna gå in och ta beslutet.

Intressant va?? Ja, inte om ni inte ska bli socionomer=)

Nu ska jag nog snart sova, innan jag somnar sittandes. Imorgon är det ett studiebesök och sedan kan jag ta det lugnt och bara läsa fram till måndag.

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0