Utmanad

Har blivit utmanad av Hella, finns risk att jag kommer få skämmas dock=)

Vem gör vad hos oss:
1. Vem tvättar?
Ewout tvättar, men jag hänger in allt i garderoberna
2. Vem diskar?
Den underbara diskmaskinen=) Vi plockar båda i
3. Vem dammsuger & skurar?
Ewout...
4. Vem dammtorkar?
Hmm, beror på Ewout dammtorkar lite men ska det storstädas riktigt är det mitt jobb
5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?
Båda faktiskt=)
6. Vem sköter om bilen osv?
Ewout, sånt kan inte jag=D
7. Vem stryker kläderna?
Stryker inga kläder, endast gardiner och det är det jag som gör
8. Vem rengör avlopp osv?
Ewout nu eftersom han städar, men jag gör det också om det är jag som städar
9. Vem storhandlar?
Båda
10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?
Ewout

Hmm, ja Ewout gör väldigt mycket. Men det har en förklaring! Vi har uppdelat det så att den som jobbar/pluggar mest städar minst. Och eftersom jag jobbar heltid (mer än heltid, är borta 12 timmar om dan 5 dar i veckan) nu och han bara har föreläsningar nån dag i veckan så har han tagit på sig att städa och tvätta. Men i sommras var det jag som skötte allt sånt=)

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0