En trevlig dag

Hej!

Har haft en riktigt trevlig dag idag. Började med att min familj (mamma, moster, kusin och mormor) kom på besök för att fira Ewout. Vi bjöd på chokladtårta, hallon och gräddtårta och brownies. Gjorde tårtan och brownies själv men chokladtårtan fusk bakade jag=) Ni vet, tillsätt vatten och margarin, vispa och släng in i ugnen, klart! Så nice=)

De åkte hem vid halv 3 och 4 hade jag något planerat. Planerna höll dock på att gå i stöpet när Ewout ville åka ut till Lillänge. Drog dock en vals om att jag var tvungen att hämta ut ett par skor jag lämnat in för lagning så han var tvungen att skynda sig. Vi hann precis i tid för bokningen jag hade gjort på den nyöppnade restaurangen "Jack Rabbit Slims" här i Ö-sund. För er som sett Pulp Fiction vet ni nog var det är för restaurang, för er andra så är den inspirerad av filmen med 50-60tals musik och inredning och man kan sitta i bilar och äta=) Finns bara två bilar dock så var därför jag var tvungen att boka bord. Ewout blev riktigt överraskad, han hade verkligen ingen aning=) Han tycker dessutom om filmen så det blev väldigt uppskattat.

Efter en riktigt god middag, jag åt entrecote, drog jag ännu en vals om att jag hade lovat att plocka upp Linnea hos hennes pappa inne i centrum. Ganska säker på att hennes pappa inte bor där, men det vet ju inte han=) Så vi åkte in mot centrum och jag gick mot bion (som ligger precis mitt i) tog den gatan utan att säga ett ord och sen drog jag in honom på bion precis när vi gick förbi. Hade bokat biljetter för att se Mumien=) Denna gång blev han inte lika överraskad för han anade att det kanske skulle komma nått mer, men han var inte helt säkert så lite lurade jag honom=)

Filmen var jättebra! Tycker om de två första filmerna också så kanske inte är konstigt att vi även tyckte om denna. Blev alltså en riktigt lyckad kväll. Och var skönt att jag tog den tidiga visningen för veckan håller på att hinna ikapp mig riktigt nu för jag är riktigt trött! Sitter och kollar på Cold Case nu men så fort det slutar ska jag mysa ner mig i sängen. Nåde den som ringer mig innan 11 imorgon alltså för imorgon ska jag sova tills jag vaknar och känner mig utvilad. Och sen ska jag fan inte lyfta ett finger på hela dagen tror jag, endast ta det lugnt och njuta av sista helgdagen.

Ha det bra//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0