Praktiken har börjat

Hej!

Ursäkta mitt dåliga skrivande men jag har helt enkelt varit för trött. Söndag var ju min sista dag på sommarlovet för i måndags började praktiken. Klev upp tjugo i 5 för att ta bussen till stan 6. Av någon anledning fick jag dock för mig att jag hade klivit upp tjugo i 4 så jag trodde jag hade all tid i världen. Lallade runt lite och fixade lite saker jag behövde sedan satte jag mig ner för att äta frukost. Hann smöra en halv macka och kollade på klockan och inser att hon är 10 i 6. Hann självklart inte med bussen! Aja tog mig in till stan iaf och sedan bar det vidare till Strömsund.

Det är alltså i Strömsund jag har praktik. Strömsund ligger ca 1h40min bort med buss, vilket gör att jag måste åka med bussen från Torvalla klockan 6 på morgonen och kommer hem runt halv 8 på kvällen... Återkommer till detta helvete någon annan dag, ser nämligen ett ljus i mörkret.

Förutom det är väl själva praktiken helt ok. Min handledare och alla jag "jobbar" med är jätteschyssta! Har dock inte gjort så mycket utan mest suttit vid mitt skrivbord och bläddrat i böcker eller suttit på möten jag fattat halv 7 av. Men förhoppningsvis blir väl det bättre när jag kommit in i det hela lite mer och när jag börjar få lite att göra.

Idag och imorgon har jag dock tur. Idag hade vi möte med praktikläraren på campus och sedan möte genom ett av min handledares många projekt han är involverad i så jag var i Ö-sund hela dagen! Så nice! Sedan imorgon ska han vara på frösön och undervisa så då ska jag dit. Myche trevligt!

Förutom det har Ewout blivit hela 23 år! Så igår blev det lite god middag och chokladpudding för att fira honom. Men annars har jag inte gjort mycket. Jag är så trött och slut i bollen kan jag säga! Men men, sånt är livet... Nu måste jag duscha och sedan sova, inget liv här heller... Lovar att försöka uppdatera så mycket som möjligt men jag är som sagt ganska slut.

Ha det bra//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0