Ännu ett år...

... är påväg mot sitt slut.

Känns som att det har varit ett väldigt stressigt år. Det började med 10 veckors rent helvete med den mest älskade läraren (eller inte) på hela institutionen. Sedan 5 veckor med en av de tuffaste kurserna vi varit med om, dock även en av de bästa och det var helt klart värt det, men ändå=). Slutet av den terminen bjöd på ytterligare 5 veckors helvete med en lärare som nästan kunde mäta sig med den första=/

Sommaren, som borde ha varit lugn, skön, varm och avslappnande bjöd istället på massa jobb plus två sommarkurser vilket fick mig att lova mig själv att inte jobba nästa sommar. Jag är i stort behov av en semester. Sommaren hade dock sina bättre stunder. Som exempelvis ett besök av Ewouts syskon, storsjöyran och en helg i S-vall med selånger, HP och golf=)

Om jag tyckte att våren var stressig så var det iaf ingenting i jämförelse med hösten. Jag tror allvarligt att insitutionen försökte ta ihjäl oss allihop. Det hela började med en 5 veckors metodkurs där jag var en av de få som fattade den första halvan av kursen men som istället var helt lost under den sista halvan=/. För de flesta andra var det tvärtom. Jag måste väl helt enkelt erkänna för mig själv att jag faktiskt kan matte och nog är en matematiker i botten, en viss lärare på högstadiet lyckades dock mörda de ambitionerna.

Våren fortsatte med en 10 veckors uppsats som innehöll stress, ångest, prestationsångest, panik, depression och tillslut lycka=) I mitten av detta fick jag ju dessutom en resa till London och det var inte fyskam=) Orsakade dock en enorm resfeber som jag ännu inte blivit av med=)

För att avlsluta detta stress till år så har de nu satt oss på att göra ett grupparbete som inkluderar kontakt med verkligheten. Och detta över jul och nyår, smart gjort! Men skam den som ger sig, vila kan man göra i graven.

Trots det alldeles för stressiga året så är jag dock relativt nöjd. Har haft några riktigt roliga upplevelser med både en resa och även en massa roligt med vänner så jag kan inte direkt klaga. Och trots att skolan varit jobbig och jag har fått två av de lägsta betygen hittills under denna utbildning så har jag även fått det högsta betyget i hela 4 kurser. Jippie för det=) Nu är det dessutom bara 1 år kvar av utbildningen, och om cirka 2½ vecka går jag ut på praktik i 15 veckor.

Denna vecka har nog varit en av de mer händelserikaste veckorna då jag förutom att jag har shoppat upp halva Ö-sund även har spenderat en halv dag på sjukhuset. Det var dock inte jag som var den sjuke. Jag var endast med som sällskap. Kan däremot berätta att de trevliga människorna på sjukhuset gick från att inte vilja ta några test alls, till att endast vilja ta ett test till att vilja lägga in henne över natten. Helomvändning, nej då!

Morgondagen bjuder med största sannolikhet på en riktigt trevlig kväll. Emma och två av hennes vänner ska komma hit och vi ska äta middag, dricka alkohol, vara allmänt konstiga och kanske även hinna med en tripp på krogen och en titt på lite fyrverkerier=)

Nu ska jag försöka sova lite så jag hinner städa och iaf duscha innan folket kommer imorgon.

Gott Nytt År på er kära vänner! Kram / Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0