Julafton

Om en timme är annandagen över så då var årets jul slut. Har faktiskt varit en lugn och skön jul.

På julafton var vi här för en gåns skull. Var riktigt skönt att slippa åka ner till Timrå då det tar så jäkla lång tid. Istället kom mormor och mamma hit så jag var och hämtade dem på tågstationen vid 10 på morgonen. Vi åkte hit och satt och snackade en stund innan det var dags för grötlunch. Mycket gott. Sedan spelade vi lite kort innan det var dags för Kalle Anka. Blev väldigt förvånad över att de visade Toy Story 2, varför? Jag fattar inget.

Sedan åt vi julmat och det var hur gott som helst. Har inte ätit någon form av julmat innan julafton så då smakade det extra gott=) Enda som inte smakade gott var prinskorven, som jag sa till mamma: Den smakade alldeles för korvigt! Haha, jag vet, jag är störd!=)

Vi kollade på Karl-Bertil Jonssons julafton, mamma var inte så glad för det, däremot fick jag höra att moster hade missat det och blev lika ledsen som ett litet barn eller nått=P

Sedan var det dags för julklappsöppning och jag fick hur mycket paket som helst:


1. Datorväska/skydd av Syrran med familj
2. Bluetooth headset av Ewout
3. Dean Koontz "Tid för Odd" av syrran m. familj
4. Sovrumslampa av Moster m. familj
5. Laptopstöd så jag kan sitta med datorn i knät av Mamma
6. Uno av Moster m. familj
7. Klocka av Ewout
8. Skålar av Sofia
9. Skålar av Sofia
10. Snöglober, de första två av mormor och den sista av syrran m. familj
11. Parfym, hudlotion och bodyscrub Diesel av syrran m. familj
Plus en massa pengar av moster m. familj, mormor, mamma och Ewouts morföräldrar

Ewout fick pengar som han önskade sig och sedan fick en typ 1 ton choklad därför att alla envisades med att de ville köpa något och jag föreslog choklad. Så nu har han så det räcker ett tag=)

Efter julklapparna spelade vi lite Uno sen körde jag dem till Emmas lägenhet som de fick låna över natten.

På juldagen tog vi det lugnt och kollade på en julfilm och spelade uno sedan åkte de hem vid 4 tiden. Sen dess har jag och Ewout bara njutit lite av ledigheten. Imorgon är det ju dags att börja plugga igen typ. Tror däremot jag ska åka in till stan och kolla på kläderl, köpa en matberedare och eventuellt en ryggsäck om jag hittar någon bra=)

Tack vare snögloberna jag fick i julklapp plus den jag fick av mamma och den jag köpte själv i London, så har jag nu 13 snöglober=) Så vackert:

Om ni tycker att det ser ut som att jag har mycket julpynt så var inte oroliga, det är mer än vad som syns på bilden=D

Är även väldigt nöjd med årets julgran=)

Det är sådär en julgran ska se ut!=)

Nu ska jag prata klart med Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0