Hemtenta, städning och soffa

När skrev jag sist? Var ett jäkla tag sen...=/ Har iaf fått soffan och fåtöljen nu så bilder lägger jag upp nån dag när jag orkar. Inte idag alltså=D

Har skrivit hemtenta den här veckan och kan meddela att jag tycker ännu mindre om min lärare nu än vad jag gjorde innan. Snacka om borttappad snubbe. Började skrev lite smått i tisdags kväll, fortsatte vid 1 på onsdagen och var klar klockan 4 på natten till idag. Satt dock o kolla på teve mesta tiden så la inte ner mycket tid. Vi har egentligen 5 dagar på oss att skriva så det gick snabbt ändå=D Nöjd är jag då inte, men när gubben vill att man ska trycka in 6 begrepp, deras defenitioner plus en jämförelse på hur två av de begreppen kompletterar varandra på 1 sida=O och sedan analysera en 1 timme lång dokumentär utifrån de 6 begreppen på 2 sidor=O så kan han inte räkna med så mycket heller! Skit kurs!

Har spenderat dagen till att städa, kul! nej... Men nödvändigt. Så nu är det undanplockat, dammat, diskat, damsugat, skurat och rengjort i badrummet. Tog mig cirka 3½ timme och var sjukt jobbigt och tråkigt men det är iaf rent och fint här nu=D Sedan har jag inte gjort mycket, ätit och kollat på teve typ...
 
Imorgon måste jag till skolan och lämna in min egen, Emmas och Linneas tenta, (ställde upp för dom eftersom jag ändå skulle dit och det var enklare för mig) sedan ska jag hämta mina linser. Har gått från -2,75 på båda ögonen till att ha -2,75 på högra och -3 på vänsta, värre på vänstra alltså, så nu måste jag ha olika linser. Känns lite störigt faktiskt, är ju så bortkommen så lär väl glömma bort vilken lins som ska i vilket öga=/

Efter det ska jag till Emma. Hon får sin soffa imorgon så jag ska hjälpa henne och bära. Hoppas det inte blir för tungt bara=) Men det ska nog gå bra...

Både hon och jag är lite irriterade dock. Soffan kommer mellan 10-16, fattar inte det.... Fel o kunna säga på ett ungefär när soffan ska komma... Men neeeej heeeela dagen ska försvinna bara för att inte dom kan ge en lite snävare beräknad tid på när de ska dyka upp..

Nu ska jag sova
/Linda

Kommentarer
Postat av: roxbury

Provar nu kommentera här för hundrade gången... har inte funkar så bra.



ja jag läser den bloggen :)



Jag valde uppgiften om Dunnes studie av lesbiska par, feministiska synsätt och så... Du då?



Vilken kurs läser du nu?



Haha vi har samma synfel, eller styrka. Fast jag har tvärtom, -2,75 på vänster och -3 på höger :)



2009-02-20 @ 09:42:22
URL: http://roxbury.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0