Step-in

Har börjar träna på step-in. Jag och Therese gick med i måndags, Sadrina är redan medlem så vi är några stycken som kan träna tillsammans. Är sjukt dyrt, äckligt dyrt men det ingår ganska mycket i priset:


•· För det första får man tillgång till gymmet som är riktigt fint. Helt nytt och allt vad man kan önska sig.

•· Sen har dom olika pass, typ Body pump, body balance och afrikansk dans. Finns lite mer saker också men kommer      inte ihåg vilka nu. Fokus ligger dock inte på passen, då får man bli medlem i den som ligger i centrum.

•· Sen har du tillgång till storsjöbadet när du vill under öppettiderna. Vilket passar mig perfekt eftersom jag älskar o simma=)

•· Sen har dom vattengympa bas, medel och djupvatten. Några dagar i veckan, har velat testa vattengympa länge så det är ju skitbra att man kan vara med på dom passen=)

•· Sen har man även tillgång till relaxen där det finns lite olika bastuvarianter, ångbastu aroma m.m. Och en liten utomhusbassäng, bubbelpool och lite annat smått o gott.

•· Sen när vi skrev in oss fick vi en vattenflaska, en t-shirt och en ryggsäck. Ryggsäcken sparade mig typ 400-500kr eftersom datorn får plats i den och jag har tänkt köpa en ryggsäck som jag kan ha datorn i. Så det blev ju perfekt!


Hittills har jag varit på ett djupvatten pass som var riktigt bra, kändes att man tränade men var inte så jobbigt att man höll på att avlida. Var även på medelvattengympa, gick på det eftersom jag fick höra att bas var lite väl lätt. Visade sig att medel också var sjukt lätt=/ Så det var ju lite synd, men det funkade. Sen har jag varit på gymmet en gång, är så jäkla fräscht där! Har även varit och simmar 1½ gång typ=) Var med Ewout en gång och var mest där som moraliskt stöd eller nått. Han skulle ta ett simintyg som behövs för att söka in på polishögskolan så blev inte så mycket simmande för min del.


Var dock och simmade med Emma i lördags och lyckades avverka 1500m. Vilket var bra, dom 500 sista körde jag non-stop och kände knappt av det=) Det kommer helt klart krävas för till sommaren ska jag och Therese ställa upp i Vansbro simmet. 3000 meter! Vilket motsvarar 120längder i en vanlig bassäng. Men det ska nog inte vara några problem. Körde som sagt 1500m i torsdags och hade kunnat fortsätta ett bra tag till, och då är det första gången jag simmar på ett par månader=)


Mitt mål är att inte komma sist och helst simma under 2 timmar. De som kom sist i damklassen de senaste åren simmade på cirka 2.40 så jag hoppas på 2 timmar ungefär. Vinnaren simmade på 33 min, helt sjukt bra!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0