Män...

Ewout klev på tåget för en halvtimme sen för att åka ner till stockholm. Han ska på sista testet inför polishögskolan. Det faktum att han är en man gjorde självklart att stressen var enorm i morse.

Klockan 11, alltså 2½ timme innan tåget skulle gå hade han fortfarande inte packat, rakat sig, duschat och fixat allt annat som ska fixas innan man åker. Det hela blev inte bättre av att han inte har någon aning om vad som ser snyggt ut i klädesväg. Han äger 1 par snygga jeans och inga snygga tröjor i princip.

När jag frågade honom vad han hade tänkte ha på sig de närmaste dagarna, han kommer hem på onsdag kväll, får jag veta att han tänker ta på sig de absolut fulaste jeansen han har och två urtvättade tråkiga t-shirtar... Suck!

Problemet är ju att han inte äger något annat!

Det enda rätta att göra (vill ju att han ska se okej ut när han är där, dom gör ju faktiskt en helhetsbedömning) var att se till att han blev klar till 12 så att vi kunde åka in till stan. Sedan blev det panikshopping. Shit vad stressad jag var där ett tag.

Men det löste sig! Vi kom därifrån med två tjockare tröjor, en tunn långärmad, ett par jeans och två skjortor. Allt som allt gick det på 1500kr vilket jag var snäll och bjöd på. Vi firar ju att vi varit tillsammans i 5 år om två veckor så det där fick bli min present till honom. Nu har han iaf lite kläder, skulle iofs behöva ett par jeans till, men han klarar sig iaf.

Idag måste jag plugga och det skulle inte skada att städa lite här heller. Lägenheten ser fan ut som ett bombnedslag=/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0