Rubrik????

Hoppas jag kan lägga in bilder denna gång...

Överlevde föreläsning och förstod faktiskt allt som Y pratade om, tummen upp för mig!!!

Campus: (till höger är F-huset där de flesta av våra föreläsningar är av den enkla anledningen att vi är för många och det är den enda byggnadet med tillräckligt stora salar, i mitten är institutionen för socialt arbete och till vänster nån annan byggnad som jag inte vet vad den är till för)

Älskar vår föreläsare Y! Idag berättade han en liten skräck historia om en kille i Umeå som skulle skriva sin c-uppsats. Dom la ner socionomprogrammet i Umeå på slutet av 70-talet, 77 tror jag det var, betydande att killen började typ det året med c-uppsatsen. När Y var tillbaka på skolan under tidigt 90-tal var killen fortfarande inte klar. I slutet av 90-talet fick Y tillslut höra att killen inte längre arbetade med sin c-uppsatsen.... detta p.g.a. att han hade avlidit... Anledningen till varför han satt 20 år med denna uppsats var för att han tvunget ville ha en 100% samhörighet mellan det han ville problem och det han använde för att förklara sitt problem med, detta är i princip omöjligt!!! Har aldrig hört nått liknande! Haha...

Föreläsningssalen vi satt i idag:


Fick även höra om en lärarstudent som i sin uppsats kommit fram till att det inte finns några vuxenstudenter under 18 år! Duktig idiot!

Sen käkade jag lunch med Emma och resten av dagen har vi spenderat med filmer. Vi kände att vi behövde en liten brejk. Kollade på Monsters vs Aliens och Ice Age 3. Båda två var så jäkla roliga! Tårarna rann under vissa skrattattacker, rekommenderas verkligen!


Tog även och grillade=) Sista gången för året... Märktes dock att det inte är sommar längre, frös nästan ihjäl i väntan på maten, men gott blev det!=)

Nu ska jag läsa Stieg Larson "Flickan som lekte med elden", vill även se den på bio. Ja, ni läste rätt! Jag vill se en svensk film=O Men tyckte faktiskt att "Män som hatar kvinnor" var jäkligt bra, såg den faktiskt på bio innan jag läste boken=O

Until next time...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0