Händelserik dag

Har precis satt mig ner efter att ha städat lite här. Har hänt lite saker idag faktiskt. Var ju för det första in till stan med Ewout och när vi var där såg jag att Gallerix hade en massa alla hjärtans dag presenter så vi gick in och kollade. Jag hittade först en jättefin keramiktavla som jag tyckte att jag kunde få=) Visst är den fin:

Det står: A smile is nearly always inspired by another smile

När vi skulle ställa oss i kassa såg jag att de hade väggord också. Jag har velat haft det länge nu men tycker att det verkar lite väl att man måste måla dit dem, men dessa var gjorda i trä!=) Så jag var ju självklart tvungen att köpa det också:

Carpe Diem, fånga dagen

Har alltid älskat det talesättet! Det vart hur fint som helst=)

På väg hem från stan så köpte vi med oss lite middag, och gissa vad! Jag åt, inget mindre än: SUSHI=O Första och andra gången jag åt det tyckte jag det smakade satan, men nu har jag ätit det 5-6 gånger och i veckan nu har jag var hur sugen som helst på sushi, av någon underlig anledning. Så jag köpte med mig det hem, och tyckte faktiskt om det=O Haha...

När vi ätit klart och jag står och ska hänga upp tavlorna jag köpte så ringer min mobil. Då är det Emma som ringer ifrån Indien för första gången. Jag blir ju såklart jätte glad men när jag svarar och få reda på varför hon ringer så kändes det inte lika bra längre. Det visar sig att en bomb har sprängts i Pune (staden där de är) och att hon var precis där den sprängdes bara ett par timmar tidigare=/ Hon ringde iaf för att berätta att hon och alla andra mådde bra så jag inte skulle bli orolig om jag läste nyheterna om sprängningen. Trots de omständigheterna var det ändå roligt att höra ifrån henne. Och det är skönt att hon ringde, hade jag läst artikeln innan, där det står att 4 utländska kvinnor dött av bomben, hade jag nog varit nära ett nervöst sammanbrott vid det här laget.

Men hon mår bra och allting är hur bra som helst, så nu ska jag krypa ner i soffan och se NCIS och Lost!=)


Kommentarer
Postat av: roxbury

Fantastiskt fin tavla! :)



För 2 veckor sedan var jag på internationella dagen i Östersund och lyssnade på ett gäng tjejer som gjort sin praktik i Pune, Indien :D

2010-02-18 @ 00:17:36
URL: http://roxbury.bloggagratis.se
Postat av: roxbury

Förresten... för exakt ett år sedan kommenterade du ett av mina blogginlägg.

Du skrev att jag inte skulle se fram emot Sverige i världen och Världen i Sverige eftersom läraren var skrattretande fruktansvärd. Jag är nu på termin 4, är mitt emellan dessa två kurser och kan inte annat än hålla med :D Han är otroligt dålig :)



2010-02-20 @ 00:56:14
URL: http://roxbury.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0