Bishop, eurovision och bio

Har haft en väldigt trevlig helg måste jag säga=) Var på Bishop Arms i fredags med några vänner. Hade en trevlig kväll med en massa snack, skratt och några öl. Var för en gångs skull en bra uppslutning också, i vanliga fall är det ingen som har tid att träffas men i fredags vart vi hela 7 stycken=) Det måste helt klart göras om. Iofs så pratas det om att gå ut nästa helg också men då blir det nog plaza = dansa. Kan bli trevligt det också men känns som att jag druckit lite för ofta den senaste tiden. Okej, jag vet, jag är som en pensionär eller nått. Men har man sett på nära håll vad alkohol kan ställa till med plus lyssnat på Arnes föreläsningar om vad endast en kvälls drickande gör med ens hjärna är man inte sådär jätte sugen på en öl efteråt=) Jag är även en av dem som inte kan gå på krogen nykter, fulla människor är väldigt jobbiga människor, och på plaza har de även en förmåga att trycka in så mycket folk (troligen för att det betyder mer pengar, vad annars?) att det efter ett tag påminner om en sardinburk...

Igår blev det en lugn hemma kväll med Ewout, vi kollade på eurovision av någon outgrundlig anledning. Förstår inte varför jag utsätter mig själv för det varje år, musiken är ungefär lika rolig att lyssna på som en katt som klämt svansen. Men det var iaf det bästa bidraget som vann, hade ex. Serbien vunnit istället hade jag nog varit tvungen att överge Europa så snabbt som möjligt.
Serbien och sedan vinnaren Tyskland


Ikväll var jag på bio med L och E och såg Sex and the city 2. Den var faktiskt bra, men en varm biosalong och obekväma stolar gjorde att jag tappade intresset ganska snabbt=/ Får kanske ta och se om den igen när den kommer ut på dvd.

Ser ut att bli jobb imorgon. Chefen ringde i fredags och undrade om jag kunde komma in och jobba redan nu till veckan. Inte heltid som det lät, men iaf tillräckligt för att täcka upp för en av de andra som är borta. Problemet är att jag inte vet hur jag jobbar än så är väl lika bra att kliva upp tidigt imorgon om telefonen ringer. Är väl inte så där super sugen på att jobba redan nu, ville ju ha lite ledigt. Men snäll som jag är (plus att det är ju ett nytt jobb så man vill ju inte tacka nej det första man gör) så kunde jag inte tacka nej. Men det går väl bra det också, allt löser sig i slutändan, eller nått...

Sova nu kanske...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0