...

Eftersom jag inte har något bättre för mig kan jag lika gärna blogga lite. Förkylningen håller fortfarande på att ta kål på mig. Jag brukar sällan må så här jäkla dåligt, så många dagar i sträck. Annars handlar det kanske om 1-2 dagar då jag är "liggandes" men nu är det fjärde dagen. Jag pendlar dessutom fram och tillbaka mellan feber och feberfri. När jag har de feberfria perioderna känns det som att jag är på bättringsvägen, då börjar jag nästan tro att jag kommer bli frisk snart. Men så får jag feber igen och mår lika förjävligt... JAG VILL BLI FRISK NU!

Kasteringen av Aleria gick iaf över förväntan. Jag rekommenderar veterinären Maria Edler i Östersund varmt! Hon var väldigt trevlig och vi kände oss väldigt lugna hela tiden. Aleria var dessutom inte fullt lika rädd som hon brukar, fräste bara ett par gånger. Snabbt gick det även. Vi kom dit vid 9 och då gjorde hon en snabb koll för att se så allt såg bra ut, vägde även sötnosen: 2,8 kilo stannade vågen på. Vilket var en helt normal vikt, så ni kan sluta klaga på hur liten hon är nu=P Sedan gav hon henne en spruta med sömnmedel och jag fick sitta med henne i famnen tills hon somnade. Vid kvart över 9 kommer hon ut och hämtar henne och cirka 25-30 minuter senare kommer hon tillbaka med Aleria. Då fick hon ligga i min famn igen i cirka 20 minuter medan sömnmedlet slutade verka lite. Efter 20 min fick hon ett motgift mot sömnmedlet och hon började vakna till riktigt efter bara några minuter, och sedan kunde vi åka hem igen=) Så på 1h och 15 min var vi klar=) När vi kom hem var stackaren alldeles groggy och kunde inte gå ett steg utan att ramla men det blev bättre efter ett par timmar och på kvällen var hon tillbaka till sitt vanliga jag igen.

Förutom bra bemötande så gjorde sydde hon på ett nyare sätt vilket gör att Aleria inte behöver ha tratt, och faktiskt har hon knappt rört magen alls. Hon tog endast 50 kr mer än vad djursjukhuset gör, och hon gjorde kollen i början plus ett urinprov (p.g.a. att hon är sjuk så ofta) utan extra kostnad. Jag är verkligen hur nöjd som helst=D

En liten bild på sötnosen med rakad mage:


Närbild på stygnen:


Har även pratat med chefen nu och visar sig att jag börjar jobba redan den 14 juni. Så det blir heltid i 11 veckor i sommar. Blir därför inga sommarkurser, men det har löst sig med ekonomin ändå. Fick även reda på vad lönen kommer att ligga på och jag klagar inte=) Men självklart skapar det ett nytt problem. Man får ju bara tjäna en viss summa pengar när man har CSN, det s k fribelobbet. När det gäller endast lönen kommer jag ligga nån tusenlapp under fribeloppet men självklart hade jag glömt bort den jäkla semesterersättningen. Att det ska vara såna jäkla problem bara för att man har fått ett jobb. Ska man verkligen behöva tänka på allt det här? Jäkla CSN!!!

Tror jag ska krama kudden nu, har iofs sovit i princip hela dagen, men känns som att jag behöver det. Gnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0