Hatar att vara sjuk

Skriver lite i min förkylningströtthet. Har varit sjuk nu sedan i söndags och den blir fan inte bättre=/ Hatar verkligen att vara sjuk, helst när det är meningen att man ska vara ledig. Blev ju klar med sista uppgiften på kursen i lördags så nu har jag ledigt resten av terminen. Kanske just därför jag blev sjuk..

Har suttit och försökt räkna lite matte nu på kvällen... Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag ju fått jobb i sommar på socialtjänsten här i Östersund. Jag kommer jobb från den 21 juni till sista augusti. Problemet är bara att lönen kommer en månad senare. Så i slutet av juli kommer jag endast få betalt för en vecka ungefär och sedan kommer den första riktiga lönen i slutet av augusti.

Så vad är det då meningen att jag ska leva på??? Pratade iaf om detta med chefen och hon skulle kolla upp om det fanns möjlighet till att jag enadelen går ner lite i tid så jag kan läsa sommarkurser och få ut CSN eller att jag får förskott på lönen. Men jag har inte hört något än och det börjar bli lite panik att söka CSN...

Det finns ju även ett till problem, vilket förklarar varför jag trots min förkylning har ägnat mig åt matte: man får ju bara tjäna en viss summa pengar om man får CSN och ju fler veckor med CSN man har dessto mindre pengar får man tjäna. Jag förstår verkligen inte vilken idiot som kom på den idén. Inte nog med att vi ska leva på skit lite pengar varje månad, vi får dessutom inte tjäna hur mycket vi vill, trots att vi orkar jobba...

Är iaf ett gäng med frågetecken som behöver rätas ut, och helst denna vecka. Hoppas chefen hör av sig snart!

Imorgon är det även dags för Aleria att kastrera sig. Jag kommer vara så sjukt orolig imorgon för att något ska gå fel=/

Ne, nu ska jag försöka sova lite (vilket av någon anledning är svårare när jag är sjuk, trots att jag behöver det som mest då) så jag orkar kliva upp imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0