Kanske

Datormusen har gått sönder, hur irriterande är inte det på en skala? Haha, dagens i-lands problem eller?

Tror faktiskt jag mår lite bättre idag, hoppas jag iaf, så imorgon ska jag nog försöka hitta på något. Är så less på att bara sitta hemma nu. Så förkylning eller inte, imöra vägrar jag sitta hemma hela dagen! Kanske är någon som har lust att hitta på något?

Har verkligen nada att skriva, så intressant är mitt liv...

På tal om livet har jag suttit och kollat upp vad man ska hitta på när man är klar med utbildningen. Har ju hela tiden sagt att jag ska läsa till ett halvår och ta ut en magistersexamen i socialt arbete. Men jag tror fan att jag har ändrat mig.. Jag vill ju helst arbeta med missbruk och beroende problematik, men dock inte på ett socialkontor eller liknande. Visst kan jag tänka mig lite kontorsarbete, men inte 8-17 varenda jäkla dag. Stänger någon in mig på ett kontor under allt för lång tid kommer jag bli tokig.

Nä, helst skulle jag nog vilja arbeta på ett behandlingshem, alternativt inom öppenvården. Problemet är att man då behöver vara behandlingsassistent (vilket skulle betyda mindre lön) eller ha en en komplettering till socionomutbildningen inom behandling. Så därför har jag börjat kolla lite på vilka utbildningar som finns och faktiskt lyckats hitta en som låter riktigt intressant.

Det är en 1 årig utbildning på "distans" på Forsa folkhögskola. Man har träffar 4 dagar i månaden och resten av tiden studerar man själv. Vilket ju gör att man lätt kan arbeta samtidigt, en 75% anställning skulle ju vara det bästa. Folkhögskolan ligger i Huddik, vilket inte känns så lockande, men man kan ju alltid bo i Gävle=). Nu är väl inte Gävle något drömställe heller, men det handlar trots allt bara om 1 år. Utb. börjar isf i januari=)

Ja, det tåls helt klart att fundera på=) Men än är det ju ingen panik=)

Sova nu kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0